ΜΟΙΡΑΙΟ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΜΕ ΤΟΝ Κ.ΗΛΙΑΚΗ
Το
τραγικό περιστατικό νότια της Καρπάθου που οδήγησε στις 23 Μαΐου 2006
στον θάνατο τον σμηναγό Κώστα Ηλιάκη, δυστυχώς είχε πολύ ευρύτερες
αρνητικές προεκτάσεις: Ήταν απλά η αφορμή για να πάψουν οι πραγματικές
αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο. Από τότε με ελάχιστες εξαιρέσεις και κατά κανόνα μόνο στις περιπτώσεις που τα τουρκικά μαχητικά πετούσαν επάνω από το ελληνικό έδαφος στα νησιά του Α.Αιγαίου υπήρχαν εμπλοκές (εν καιρώ και αυτό σταμάτησε...), αφού οι διαταγές είναι σαφείς: "Αποφύγετε τις εμπλοκές πάση θυσία".
Φόβος για να μην επαναληφθεί το περιστατικό του Ηλιάκη (ή του Σιαλμά παλαιότερα);
Ανησυχία για τυχόν κλιμάκωση (εκείνη την ημέρα ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχο Π.Χηνοφώτης βλέποντας την τουρκική φρενίτιδα απογειώσεων, κάπου 60 αεροσκάφη πετούσαν στην περιοχή, που ακολούθησε την περισυλλογή του Τούρκου πιλότου από ελληνικό ελικόπτερο SAR είχε προειδοποιήσει τον ομόλογό του Χ.Καρανταγί ότι "Όσα μαχητικά σηκώσεις εγώ θα σηκώνω δύο και όταν δεν έχω άλλα θα αρχίσω να ρίχνω τα δικά σου"); Μπορεί.
Το θέμα είναι ότι η θυσία του Ηλιάκη μας στοίχισε ως χώρα που είναι υποχρεωμένη να ζει με έναν ρεβιζιονιστή γείτονα, πολλά περισσότερα από έναν καλό πιλότο και ένα μαχητικό. Μας κόστισε τον "αέρα" της αεροπορικής υπεροχής στο Αιγαίο.
Η χθεσινή ημέρα, επτά χρόνια από τότε που το τουρκικό μαχητικό βούτηξε επάνω στην καλύπτρα του F-16 του Ηλιάκη, ήταν η πιο χαρακτηριστική αυτής της κατάστασης:
Ας δούμε την επίσημη ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ για να αντιληφθούμε σε ποιο σημείο έχει φέρει την αεράμυνα της χώρας η φοβική πολιτική των πολιτικών ηγεσιών μας:
"Σχηματισμός 4 τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών, αποτελούμενος από 2 RF-4 και 2 F-16, εισήλθε στο FIR ΑΘΗΝΩΝ Νότια Σάμου και στις 08:43 τα 2RF-4 του σχηματισμού πραγματοποίησαν υπέρπτηση στο Αγαθονήσι σε ύψος 8000 ποδών. Ο σχηματισμός εξήλθε του FIR ΑΘΗΝΩΝ στις 09:23 Ανατολικά Ρόδου".
Κατάλαβε κανείς τι λέει; Ότι επί 40 λεπτά τα τουρκικά μαχητικά βρισκόντουσαν εντός του FIR (και εντός του Εθνικού Εναέριου Χώρου κατά το συντριπτικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αφού το FIR σε αυτές τις περιοχές εφάπτεται του ΕΕΧ) και έκοβαν βόλτες ανενόχλητα αφού η περίφημη "αναχαίτιση" είναι η οπτική επαφή από μερικά μίλια απόσταση και η ενημέρωση μέσω ασυρμάτου ότι "πετάτε εντός FIR Αθηνών" και άλλα τέτοια ... τρομακτικά!
Η συνέχεια της ανακοίνωσης του ΓΕΕΘΑ δέον όπως χαρακτηριστεί χιουμοριστική: "Το σύνολο των τουρκικών αεροσκαφών αναχαιτίσθηκαν και αναγνωρίσθηκαν, σύμφωνα με τους διεθνούς κανόνες και κατά πάγια πρακτική". '
Αν απαιτούνται 40 λεπτά για να κάνεις αναχαίτιση (δηλαδή να απωθήσεις εκτός των συνόρων σου τον εισβολέα) μεταξύ Σάμου και Ρόδου, καλύτερα να ασχοληθείς με ... το πλέξιμο.
Πρώτον, γιατί δεν έφυγαν επειδή τους έδιωξες αλλά επειδή μάλλον τους τελείωναν τα καύσιμα. Δεύτερον, αυτό δεν είναι "αναχαίτιση". Είναι "παρέα να πετάμε δυο-δυο μέχρι να γυρίσουμε σπιτάκι μας ασφαλείς".
Να δούμε και το χθεσινό τουρκικό "παρτάκι" στο Αιγαίο:
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 1 (4 Α/Φ)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 4 (Ε/Π)
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 8
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 2
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 5
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 16 (1 ΑΝΩΘΕΝ)
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : -
ΠΕΡΙΟΧΗ : ΒΟΡΕΙΟ, ΚΕΝΤΡΙΚΟ & ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ
Η λέξη "ΑΝΩΘΕΝ" θα μπορούσε να αντικατασταθεί και από την λέξη "ΟΠΙΣΘΕΝ". Και οι νοούντες νοήτωσαν...
Εν κατακλείδι: Μόνο οι Έλληνες πολιτικοί θα μπορούσαν να αχρηστεύσουν αυτό το φοβερό πολιτικό-διπλωματικό εργαλείο που λέγεται ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Με προσωπικό εξαιρετικής ποιότητας στον αέρα και στο έδαφος. Με υλικό όχι χειρότερο από του εχθρού (οι πολιτικοί αποφάσιζαν πάντα να μην προμηθεύονται καλύτερο υλικό από του δυνητικού αντιπάλου). Με εξαιρετικές επιδόσεις σε όποιου είδους αποστολή τους ζητήθηκε. Από τα ελάχιστα πράγματα που εξακολουθούν και λειτουργούν ακόμα και σήμερα στην χώρα.
Και επέλεξαν αντί να το χρησιμοποιούν ως εργαλείο άσκησης πειστικής διπλωματίας απώθησης του επεκτατικού γείτονα να το απονευρώσουν και να το μετατρέψουν κάτι σαν εναέρια αστυνομία που κανείς δεν της δίνει σημασία...
Αλλά αυτές οι επιλογές πληρώνται. Και πληρώνονται ακριβά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου