Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Ο δεκάλογος των εξοπλιστικών προγραμμάτων της ΠΑ και του ΠΝ.



f_16_30_04bΤα πλέον ευέλικτα F-16 του ελληνικού οπλοστασίου μπορούν
 να παραμείνουν απολύτως αξιόμαχα μέχρι το 2030 
μέσα από ένα “ντόμινο” δημιουργικού εκσυγχρονισμού των 
νεότερων αεροσκαφών του τύπου

Ο δεκάλογος που ακολουθεί είναι μια προσπάθεια συμπύκνωσης των προγραμμάτων εκείνων που αφορούν στην Πολεμική Αεροπορία και στο Πολεμικό Ναυτικό, των οποίων η ολοκλήρωση αποτελεί ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ. 

Μπούσουλά του, αποτελούν τόσο η εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας όσο και η ανάγκη να μην απαξιωθούν συστήματα τα οποία μπορούν να προσφέρουν σημαντικά στην προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και καταβάλλεται προσπάθεια να εξευρεθούν τρόποι ώστε τα δύο αυτά δεδομένα να συνδυαστούν κατά το δυνατόν ρεαλιστικά, δημιουργικά και “βελούδινα”.

Ακολουθούν τα αναγκαία εθνικά προγράμματα 10 σημείων:


1. Aναπλήρωση των αποθεμάτων ανταλλακτικών αεροσκαφών της ΠΑ ώστε να αποκατασταθεί η διαθεσιμότητα σε υψηλά επίπεδα.
Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ της 2ας Ιανουαρίου, η οποία άναψε το πράσινο φως για την προμήθεια ανταλλακτικών των κινητήρων των μαχητικών αεροσκαφών F16 ύψους 183,7 εκατ. ευρώ (μέσω FMS) λογικά καλύπτει αυτήν την ανάγκη.
2. Συμπλήρωση του οπλοστασίου όπλων αέρος-εδάφους με συλλογές καθοδήγησης SPICE 1000/2000, και των ατρακτιδίων στόχευσης της ΠΑ με μετατροπή των ήδη υπαρχόντων Litening II σε Litening G4 και προμήθεια επιπλέον G4.
Τα συστήματα αυτά ούτως ή άλλως θα καταλήξουν στο οπλοστάσιο των F-16 μετά την απόσυρση των AUP, ενώ η αξία τους υπολογίζεται σε 1,7Μ το κομμάτι έναντι των 3,5Μ των υποδεέστερων Lantirn.
3. Αναβάθμιση των 86 αφων F-16 Blk52+/Adv στα επίπεδα του F-16V AESA με αναβαθμισμένο υπολογιστή αποστολής εξελιγμένης αρχιτεκτονικής και cockpit κεντρικής οθόνης ώστε να ανατρέψει εκ νέου (με την συνδρομή και των Μ2000-5ΜκΙΙ) το ποιοτικό πλεονέκτημα που θα αποκτήσει η THK από το τέλος του 2014, όταν και θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Τουρκικών F-16 Blk40/50 στο επίπεδο Blk50+.
4. Εγχώρια δομική αναβάθμιση των 71 αφων F-16 Blk30/50 στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ κεφαλοποιώντας την εμπειρία που απέκτησε η εταιρεία από το πρόγραμμα δομικής και ηλεκτρονικής αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της USAF, που σταθμεύουν στην Ευρώπη (CCIP/FALCON STAR).
5. Ηλεκτρονική αναβάθμιση των 39 αφων Blk50 από τα απάρτια που θα αντικατασταθούν κατά την αναβάθμιση των Blk52+/adv (υπολογιστή αποστολής MMC 5000, ραντάρ APG 68V9 κλπ), καθώς και ενσωμάτωση Link-16.
6. Ηλεκτρονική αναβάθμιση των 32 αφων Βlk30 με απάρτια από τα Blk50 (Honeywell H-423 RLG INS, GPS receiver, advanced IFF interrogator κλπ) και από τα Βlk52+/adv (APG 68V9), καθώς και συμβατότητα του cockpit με NVG. Με τις παραπάνω οικονομικές και ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΦΙΚΤΕΣ βελτιώσεις τα ΠΛΕΟΝ ευέλικτα των F-16 (τα οποία θα μπορούν να φέρουν πια και βλήματα Iris) καθίστανται ΠΛΗΡΩΣ επιχειρησιακά μέχρι τα τέλη της επόμενης δεκαετίας. Ταυτόχρονα, αγοράζοντας μερικά ΦΘΗΝΑ ατρακτίδια αναγνώρισης τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να καλύψουν 100% το κενό που αφήνουν πίσω τους τα RF-4E στον τομέα της τακτικής αναγνώρισης/ELINT
7. Προσθήκη Link-16 και στα Mirage-2000-5MkII (φέρει ήδη σύστημα IDL το οποίο επιτρέπει να επικοινωνούν μεταξύ τους ανά τετράδες) για τη δικτυοκεντρική ολοκλήρωση όλων των αεροσκαφών 3+ γενιάς.
8. Περιορισμένος ΕΜΖ των φρεγατών Meko200HN  
9. Παραλαβή των υποβρυχίων Type214 καθώς και των συσσωρευτών των υποβρυχίων Type209.

10. Ολοκλήρωση κατασκευής των Super Vita.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου