Στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού της οργανωτικής δομής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εφαρμόζεται σε ευρεία κλίμακα ο θεσμός της λειτουργίας των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τα οποία συστήνονται σε περιοχές όπου λειτουργούσαν Μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που έχει ανασταλεί η λειτουργία τους, αλλά και σε περιοχές όπου οι συνθήκες το επιβάλλουν ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατοίκων.
Τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αποτελούν μη-αυτοτελείς υπηρεσίες εντός της ασφαλιστικής περιοχής συγκεκριμένου Υποκαταστήματος στο οποίο υπάγονται και το οποίο καλούνται να υποστηρίξουν λειτουργικά.
Οι αρμοδιότητες που ασκούνται από τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζονται με την αριθμ. 090/11/20.3.2013 απόφαση Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ΦΕΚ 780/τ. Β'/4.4.2013, ΑΔΑ: ΒΕΑΗ4691ΩΓ-ΦΟΒ, εγκύκλιο 20/13) και κατανέμονται ανά τομέα λειτουργίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, περιλαμβάνοντας εργασίες που εκτελούνται χειρόγραφα και εργασίες που εκτελούνται ηλεκτρονικά.
Η εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων στις περιπτώσεις χειρόγραφων εργασιών γίνεται άμεσα με την σύσταση και λειτουργία του Γ.Κ.Α., ενώ για τις εργασίες μέσω ηλεκτρονικών διαδικασιών απαιτείται η δημιουργία τεχνικών προϋποθέσεων οι οποίες και θα υλοποιηθούν σύντομα.
Μέχρι σήμερα σε όλη την Ελλάδα έχουν συσταθεί 56 Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης εκ των οποίων λειτουργούν 40.
Τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης στελεχώνονται με 1-3 υπαλλήλους (σε ειδικές περιπτώσεις ο αριθμός των υπαλλήλων μπορεί να αυξηθεί), ανάλογα με τα μεγέθη της περιοχής που εξυπηρετούν και ανάλογα με τις ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό που έχουν τα Υποκαταστήματα στα οποία υπάγονται. Η στελέχωση των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης γίνεται με το απαραίτητο, για τη λειτουργία του προσωπικό έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του (π.χ. δυνατότητα αντικατάστασης σε περίπτωση χορήγησης αδειών, ασθενείας κλπ).
Κατά τη διαδικασία επιλογής υπαλλήλων που θα τοποθετηθούν στο Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης, ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης του Υποκαταστήματος οφείλει να λαμβάνει υπόψη του, κριτήρια που έχουν σχέση με την οικογενειακή κατάσταση του υπαλλήλου, λόγους εντοπιότητας καθώς επίσης και πιθανούς σοβαρούς προσωπικούς λόγους (π.χ. αδυναμία μετάβασης λόγω προβλημάτων υγείας κλπ.).
Οι υπάλληλοι των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης μπορούν να εναλλάσσονται στις περιπτώσεις που αντικειμενικά επιβάλλεται.
Άμεσα, τίθενται σε λειτουργία μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι κάτωθι εργασίες στα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης,
1. Διαχείριση οθόνης αναζήτησης ασφαλισμένου. (Τομέας Μητρώου)
2. Εκτύπωση του Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης (Α.Α.Λ.Α.) (Τομέας Εσόδων)
3. Διαχείριση Λογαριασμού Χρήστη (Οθόνη Διαχείριση Ασφάλειας, αλλαγή συνθηματικού «Password»).
Αναμένονται, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να ενεργοποιηθούν οι κάτωθι εργασίες:
1. Απογραφή ασφαλισμένων (Τομέας Μητρώου)
2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας (Τομέας Μητρώου),
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου