ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:Πώς θα φορολογηθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μισθωτοί


Πώς θα φορολογηθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μισθωτοί

Πώς θα φορολογηθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μισθωτοί
Με βάση την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών θα φορολογηθούν οι μισθωτοί με μπλοκάκια για το εισόδημα τους από τα δελτία παροχής υπηρεσιών.
Αυτό διευκρινίζει σε εγκύκλιο της η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κ. Σαββαΐδου, σχετικά με τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2014 και θα δηλωθούν εφέτος στην εφορία.
Ειδικότερα, για το εισόδημα από μισθούς οι φορολογούμενοι θα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα μισθωτών υπηρεσιών.
Για το εισόδημα από το μπλοκ παροχής υπηρεσιών θα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα των επαγγελματιών, δηλαδή με συντελεστή 26% για εισόδημα ως 50.000 ευρώ και με συντελεστή 33% για τυχόν υπερβάλλον.
Σημειώνεται ότι ως το 2013 οι φορολογούμενοι αυτοί είχαν τη δυνατότητα να φορολογηθούν με βάση την κλίμακα των μισθωτών και για το εισόδημα από το μπλοκ. Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται, ωστόσο ότι όσοι μισθωτοί έχουν εισοδήματα μόνο από μπλοκάκια θα συνεχίσουν να φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών, εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή και νομικά πρόσωπα στα οποία εργάζονται.
- Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα για τα οποία εργάζονται δεν υπερβαίνουν τους τρεις. Αν είναι περισσότεροι των τριών, τότε το 75% του εισοδήματος πρέπει να προέρχεται τουλάχιστον από έναν.
- Δεν έχουν εμπορική δραστηριότητα και η επαγγελματική εγκατάσταση ταυτίζεται με τη διεύθυνση κατοικίας τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Καταργούνται 150 τέλη υπέρ τρίτων! Δείτε τη λίστα με τα βασικότερα


assets_LARΣτο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν οι 350 μη ανταποδοτικοί φόροι ή τέλη υπέρ τρίτων που εισπράττονται από υπουργεία και φορείς του Δημοσίου.
Σύμφωνα και με όσα προβλέπονται στο Μνημόνιο, περί τα 140 με 150 τέλη οδεύουν προς κατάργηση, ενώ άλλα θα «ψαλιδιστούν» με την κυβέρνηση να ετοιμάζει σχέδιο εξορθολογισμού όλων των μην ανταποδοτικών χρεώσεων.
Στο πλαίσιο αυτό ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας απέστειλε σχετική εγκύκλιο σε όλους του φορείς ζητώντας μέχρι τις 15 Ιουλίου να ενημερώσουν το Γενικό Λογιστήριο για τα τέλη, εισφορές, φόρους χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα που εισπράττουν αλλά και ποιες δαπάνες καλύπτονται από τα συγκεκριμένα έσοδα.
Από μία πρώτη έρευνα που έχει ολοκληρώσει το υπουργείο Οικονομικών προέκυψε ότι οι δικαιούχοι των μη ανταποδοτικών χρεώσεων είναι κυρίως οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Βέβαια οι εισφορές υπέρ των Ταμείων αποτελούν κοινωνικούς πόρους και τυχόν κατάργηση τους θα τα οδηγούσε σε άμεσο οικονομικό “μαρασμό” και αδυναμία καταβολής παροχών και συντάξεων προς τους ασφαλισμένους.
Τα Ταμεία μέσω των κοινωνικών πόρων εισπράττουν 2 δισ. ευρώ ετησίως. Μόνο από την εισφορά υπέρ ΟΓΑ το όφελος είναι 1 δισ. ευρώ.
Στους Δήμους μεταξύ των άλλων καταβάλλονται τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων (τραπεζοκαθίσματα), το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας και το τέλος παρεπιδημούντων
Στα μη ανταποδοτικά τέλη εντάσσονται ο επίναυλος 3%, τα λιμενικά τέλη 5%, τα τέλη υπέρ ΝΑΤ 6,5% τα αχθοφορικά, κ.α. που φθάνουν στα 95 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Πιο αναλυτικά στην εγκύκλιο που απέστειλε ο κ. Σταικούρας τονίζεται πως σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας ο προϋπολογισμός του 2014 θα πρέπει να προβλέπει τον εξορθολογισμό των μη ανταποδοτικών χρεώσεων και όλες οι απαραίτητες ενέργειες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013. Γι’ αυτό και ζητά τα στοιχεία μέχρι τις 15 Ιουλίου προκειμένου “καταρχήν να εκτιμηθεί το είδος και το ύψος των εσόδων αυτών στους φορείς καθώς και το είδος και το ύψος των δαπανών που καλύπτουν”.
Να σημειωθεί πως οι μη ανταποδοτικές χρεώσεις υπέρ τρίτων αποτελούν θεσμοθετημένες οικονομικές επιβαρύνσεις που επιβάλλονται σε φορολογούμενους ή συναλλασσόμενους, άτομα ή επιχειρήσεις, για την οικονομική ενίσχυση τρίτων. Τρίτοι μπορεί να είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα, ασφαλιστικά ταμεία και άλλα ιδρύματα δημόσια ή ιδιωτικά.
Τα βασικότερα μη ανταποδοτικά τέλη
1 – Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Τέλος ζύθου
- Τέλη διαφήμισης
- Τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων (τραπεζοκαθίσματα).
- Τέλος Ακίνητης Περιουσίας
- Τέλος παρεπιδημούντων
2- Ασφαλιστικά Ταμεία (κοινωνικοί πόροι)
-Εισφορά υπέρ ΟΓΑ (σε χαρτόσημα)
-Εισφορά επί των έργων (αφορά εργολήπτες) για το ΤΣΜΕΔΕ.
-Εισφορά υπέρ του ταμείου νομικών
-Αγγελιόσημο
3- Διάφορα
- Εισφορά στις τιμές των φαρμάκων υπέρ Φαρμακευτικού Συλλόγου
- Φόρος δημοσίων θεαμάτων
- Εισφορά 2% υπέρ της δασοκτονίας.
- Εισφορά υπερ ποδοσφαιρικών ομοσπονδιών
- Τέλη υπερ Επιμελητηρίων, σωματείων και συλλόγων
- Δασμοί για την ενίσχυση του ΕΟΤ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  3

 

Τι εισόδημα πρέπει να έχετε για να μην πληρώσετε χαράτσι

Στα μέσα Μαΐου αναμένεται να εξειδικευτούν τα κριτήρια για την πλήρη απαλλαγή από το Ενιαίο Ειδικό Τέλος Ακινήτων τόσο για τη μείωσή του, όσο και την πληρωμή του σε περισσότερες δόσεις για τα νοικοκυριά που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας.

Σύμφωνα με τα ΝΕΑ το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο...
όσοι έχουν ατομικό εισόδημα χαμηλότερο των 6.591 ευρώ να έχουν πλήρη απαλλαγή από το χαράτσι για τα ακίνητα.

Παράλληλα σύμφωνα με το δημοσίευμα το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα σε νοικοκυριά με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 12.000 ευρώ να πληρώσουν το χαράτσι με μειωμένο συντελεστή και σε περισσότερες από πέντε δόσεις.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  2

Φόρους στους 18άρηδες κρύβει η δήλωση 2013

Ανοίγουν υποχρεωτικά λογαριασμό με την Εφορία 300.000 σπουδαστές και 90.000 στρατευμένοι
Αντί προστασίας επιβάλλεται ελάχιστο τεκμήριο 3.000 ευρώ

Για πρώτη φορά όλοι οι νέοι άνω των 18 ετών, ακόμη και αν είναι μαθητές λυκείου, φοιτητές ή φαντάροι, υποχρεούνται ως 30 Ιουνίου 2013 να υποβάλουν φορολογική δήλωση, είτε έχουν εισόδημα είτε όχι. Η απόφαση αυτή που αφορά... εκατοντάδες χιλιάδες νέους κρύβει παγίδες και φορολογικές επιβαρύνσεις τόσο για τους ίδιους όσο και για τους γονείς τους, καθώς ως πέρυσι θεωρούνταν προστατευόμενα τέκνα με τα ανάλογα φορολογικά οφέλη.

Το υπουργείο Οικονομικών, ενώ έχουν περάσει τρεις μήνες από τη δημοσίευση στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως του νόμου που προβλέπει την υποχρεωτική υποβολή των δηλώσεων για όλους ανεξαιρέτως τους νέους ηλικίας άνω των 18 ετών, ακόμα δεν έχει εκδώσει διευκρινιστική εγκύκλιο, με αποτέλεσμα να επικρατεί μεγάλη ανησυχία σε γονείς και παιδιά για το αν θα επιβαρυνθούν ή όχι με νέους φόρους.

Μηδενικά εισοδήματα

Οι ενήλικοι νέοι, είτε είναι προστατευόμενα τέκνα είτε όχι, που δεν έχουν στο όνομά τους κανένα περιουσιακό στοιχείο (π.χ. αυτοκίνητο, ακίνητο) ούτε καν καταθέσεις σε κοινούς λογαριασμούς με τους γονείς τους είναι εκείνοι που δεν θα επιβαρυνθούν με κάποιο ποσό. Οι νέοι αυτοί ωστόσο θα υποχρεωθούν να υποβάλουν φορολογική δήλωση στην οποία θα εμφανίσουν μηδενικά πραγματικά ή τεκμαρτά εισοδήματα, οπότε θα απαλλάσσονται και από το ελάχιστο τεκμήριο των 3.000 ευρώ και θα παραμένουν σε κάθε περίπτωση αφορολόγητα.

Στη μόνη ταλαιπωρία που θα υποβληθούν οι εν λόγω φορολογούμενοι είναι να πάνε στο Μητρώο της Εφορίας για να εκδώσουν ΑΦΜ (αν δεν έχουν ήδη από άλλη αιτία) και να υποβάλουν στη συνέχεια αίτηση στο www.taxisnet.gr για να τους αποσταλούν κωδικοί πρόσβασης. Στη συνέχεια θα πρέπει να προσέλθουν στην Εφορία για να παραλάβουν τον κλειδάριθμο ώστε να μπορέσουν να υποβάλουν τις δηλώσεις ηλεκτρονικά ως τις 30 Ιουνίου. Αντίθετα, ανοιχτοί λογαριασμοί με την Εφορία θα προκύψουν για τους νέους που θα δηλώσουν προστατευόμενα μέλη για να αποφύγουν το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ. Και αυτό γιατί πέραν του ότι θα πρέπει να αποδείξουν ότι συντηρούνται από τους γονείς τους, το εισόδημα των γονέων τους θα πρέπει να καλύπτει τα τεκμήρια διαβίωσης τόσο των ίδιων όσο και των παιδιών τους. Διαφορετικά τον έξτρα φόρο που ενδεχομένως θα προκύψει θα πρέπει να τον πληρώσει ο γονέας.

Συνδικαιούχοι με τους γονείς

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση ενηλίκων προστατευόμενων τέκνων που εμφανίζονται συνδικαιούχοι με τους γονείς σε κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν στο όνομά τους ακίνητα, αυτοκίνητα κ.λπ. Σε αυτές τις περιπτώσεις είτε επειδή θα εμφανίζονται με πραγματικά εισοδήματα από τους τόκους καταθέσεων είτε επειδή θα βαρύνονται με τεκμαρτό εισόδημα προσδιοριζόμενο βάσει των περιουσιακών στοιχείων που κατέχουν θα αναγκαστούν να αναγράψουν υποχρεωτικά στις δηλώσεις που θα υποβάλουν σημαντικά υψηλά τεκμαρτά εισοδήματα, καθώς γι' αυτούς θα ισχύει και το ελάχιστο τεκμήριο των 3.000 ευρώ.

Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο και μέχρι να υπάρξει σχετική διευκρίνιση από το υπουργείο Οικονομικών, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να θεωρηθεί ότι έχουν ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα πάνω από 2.900 ευρώ τον χρόνο και να σταματήσουν να αναγνωρίζονται ως προστατευόμενα τέκνα.

Στις περιπτώσεις αυτές θα προκύψουν πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις και για τους ίδιους τους νέους, αλλά και για τους γονείς τους. Ειδικότερα, οι επιβαρύνσεις στους ίδιους θα προκύψουν από την υποχρέωση να εμφανίσουν τεκμαρτό εισόδημα στην Εφορία της τάξεως των 3.000 ευρώ, των 5.000 ευρώ ή ακόμη και των 8.000 ευρώ.

Τεκμαρτό εισόδημα που είναι κάτω από 5.000 ευρώ είναι αφορολόγητο μόνο υπό την προϋπόθεση ότι οι νέοι φορολογούμενοι θα έχουν προνοήσει να έχουν συγκεντρώσει αποδείξεις που να καλύπτουν το 25% του εισοδήματος αυτού. Αυτό για να μην επιβαρυνθούν με ποινή φόρου 10% επί της διαφοράς των λιγότερων αποδείξεων.

Αν το τεκμαρτό εισόδημα είναι πάνω από 5.000 ευρώ τότε θα επιβαρυνθούν με φόρο εισοδήματος τουλάχιστον 10% για το τμήμα του εισοδήματος που είναι πάνω από το ποσό αυτό.

Για παράδειγμα, νέος που έχει στην κατοχή του IX αυτοκίνητο 1.400 κ.ε. πέντε ετών και δεν δηλώσει εφέτος εισόδημα έχει τεκμήριο διαβίωσης 5.200 ευρώ και ελάχιστο τεκμήριο 3.000 ευρώ. Συνεπώς το συνολικό τεκμαρτό του εισόδημα είναι 8.200 ευρώ και έτσι θα κληθεί να πληρώσει φόρο 10% για το ποσό άνω των 5.000 ευρώ, δηλαδή για τα 3.200 ευρώ, άρα 320 ευρώ.

Οι νέοι φορολογούμενοι, που είναι πολύ πιθανόν να «πιαστούν» στην τσιμπίδα των τεκμηρίων, για να γλιτώσουν από τη φορολογία θα πρέπει να ακολουθήσουν μια πολύπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία που ορίζεται στον φορολογικό νόμο.

Σύμφωνα με τη διαδικασία αυτή, το ετήσιο συνολικό ποσό της αντικειμενικής δαπάνης μπορεί να αμφισβητηθεί από τον φορολογούμενο όταν αυτό είναι μεγαλύτερο από την πραγματική δαπάνη του φορολογούμενου και των μελών που τον βαρύνουν, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από τον υπόχρεο με βάση πραγματικά περιστατικά ή στοιχεία.

Τέτοια περιστατικά συντρέχουν ιδίως στο πρόσωπο των υπόχρεων οι οποίοι υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία στις Ένοπλες Δυνάμεις, νοσηλεύονται σε νοσοκομείο ή κλινική, είναι άνεργοι και δικαιούνται βοήθημα ανεργίας, συγκατοικούν με συγγενείς πρώτου βαθμού και έχουν μειωμένες δαπάνες διαβίωσης, λόγω αποδεδειγμένης συμβολής στις δαπάνες αυτές των συγγενών τους με την προϋπόθεση ότι οι τελευταίοι αυτοί έχουν εισόδημα από εμφανείς πηγές, είναι ορφανοί ανήλικοι οι οποίοι έχουν στην κυριότητά τους επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης από κληρονομιά του πατέρα ή της μητέρας τους και προσκομίζουν στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται ότι για λόγους ανωτέρας βίας πραγματοποίησαν δαπάνη μικρότερη από την αντικειμενική.

Όταν συντρέχει μία ή περισσότερες από τις περιπτώσεις αυτές ο φορολογούμενος υποχρεούται να υποβάλει μαζί με τη δήλωση του και τα αναγκαία δικαιολογητικά για την απόδειξη των ισχυρισμών του. Ο προϊστάμενος της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας ελέγχει την αλήθεια των ισχυρισμών και την ακρίβεια των αποδεικτικών στοιχείων του φορολογουμένου και μειώνει ανάλογα την ετήσια αντικειμενική δαπάνη, στην οποία αναφέρονται οι ισχυρισμοί και τα αποδεικτικά στοιχεία.

Κατά συνέπεια οι νέοι φορολογούμενοι θα πρέπει να πάνε στην Εφορία, αφού όμως πρώτα έχει γίνει εκκαθάριση της δήλωσης και έχει καταλογιστεί φόρος για το τεκμαρτό εισόδημα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα βρουν το δίκιο τους.

Ειδικά για τις περιπτώσεις ενηλίκων τέκνων που είναι συνδικαιούχοι με τους γονείς τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα διότι ακόμη και για ποσό τόκου 1 ευρώ που είναι υποχρεωτικό να εμφανίσουν στη φορολογική δήλωση τους θα «χρεώνεται» αυτόματα με ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα 3.000 ευρώ.

Μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση θα προκύψει για τον υπόχρεο γονέα και αυτό διότι το παιδί θα σταματήσει να αναγνωρίζεται ως προστατευόμενο τέκνο.

Αυτό θα έχει συνέπεια να μειωθεί για τα εισοδήματα του 2012 το αφορολόγητο όριο του γονέα.

Για παράδειγμα, πατέρας με 1 ανήλικο και 1 ενήλικο προστατευόμενο τέκνο που υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις, ενώ κανονικά δικαιούται αφορολόγητο 9.000 ευρώ (5.000 ευρώ για τον ίδιο και 2.000 ευρώ για καθένα από τα τέκνα του) πλέον θα διαπιστώσει ότι το αφορολόγητο είναι μειωμένο στις 7.000 ευρώ λόγω του ότι το ενήλικο τέκνο του δεν αναγνωρίζεται πλέον ως προστατευόμενο. Ως εκ τούτου θα επιβαρυνθεί με πρόσθετο φόρο 200 ευρώ (2.000x10%).

Παράλληλα, ο πατέρας κινδυνεύει λόγω των λιγότερων προστατευόμενων τέκνων που θα του αναγνωρίσει η Εφορία μετά τις τελευταίες αλλαγές να χάσει σημαντικό μέρος των νέων οικογενειακών επιδομάτων που δικαιούται να λάβει. Για παράδειγμα, φορολογούμενος με δύο παιδιά και εισόδημα ως 10.000 ευρώ ενώ κανονικά δικαιούται νέο επίδομα τέκνων 80 ευρώ τον μήνα κινδυνεύει να μείνει με τα 40 ευρώ ή και με κανένα επίδομα. Αυτό διότι το επίδομα θα χορηγηθεί με βάση τα στοιχεία για τα προστατευόμενα τέκνα που θα δηλωθούν στις εφετινές φορολογικές δηλώσεις και όχι με τα πραγματικά στοιχεία της οικογένειας. Τα προβλήματα υπερφορολόγησης και γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας θα είναι εξίσου μεγάλα και για τα ενήλικα προστατευόμενα τέκνα που συνοικούν με τους γονείς τους, γιατί ακόμη και αυτά θα πρέπει να προσέλθουν εκ των υστέρων στις Εφορίες με έναν όγκο δικαιολογητικών για να αμφισβητήσουν τα τεκμήρια που θα τους καταλογίζουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και για να αποφύγουν την καταβολή υπέρογκων φόρων για ανύπαρκτα εισοδήματα.

Ως πέρυσι αυτά τα τέκνα δεν είχαν κανένα πρόβλημα, καθώς αναγράφονταν ως προστατευόμενα τέκνα στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων τους οι οποίοι βαρύνονταν απευθείας με τα τεκμήρια των τέκνων τους ακόμη και αν τα περιουσιακά στοιχεία (αυτοκίνητα, ακίνητα κ.λπ.) είχαν μεταβιβαστεί κατά πλήρη κυριότητα στα παιδιά τους.

Τόκοι, μερίσματα, αμοιβές διοικητικού συμβουλίου μπαίνουν στο Ε1

Θα αναγράφονται όλα ανεξαιρέτως τα εισοδήματα, ανεξαρτήτως εάν φορολογούνται ή απαλλάσσονται της Φορολογίας - Οι τόκοι θα επιβαρυνθούν με έκτακτη εισφορά

Για πρώτη φορά το υπουργείο Οικονομικών απαιτεί από το σύνολο των φορολογουμένων να αναγράψουν στο έντυπο Ε1 της φορολογικής τους δήλωσης και ειδικά στους κωδικούς 659-660 όλα ανεξαιρέτως τα εισοδήματα, ανεξάρτητα εάν φορολογούνται ή απαλλάσσονται της φορολογίας ή φορολογούνται κατ' ειδικό τρόπο με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης ή αν καταβάλλονται ελεύθερα φόρου. Δηλαδή βάζει τέλος στην προαιρετική επιλογή που ίσχυε ως πέρυσι και λαμβάνει υπόψη όλα αυτά τα εισοδήματα στον υπολογισμό της εισφοράς αλληλεγγύης που επιβάλλεται κλιμακωτά στα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ με συντελεστή 1% για εισόδημα ως 20.000 ευρώ, 2% για εισόδημα από 20.001 ως 50.000 ευρώ, 3% για εισόδημα από 50.001 ως 100.000 ευρώ και 4% για εισόδημα άνω των 100.001 ευρώ.

Επίσης, από τη στιγμή που εμφανίζεται στον συγκεκριμένο κωδικό εισόδημα έστω και 1 ευρώ τότε ο φορολογούμενος θα έχει ελάχιστη τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης 3.000 ευρώ.

Για τον λόγο αυτό τα ασφαλιστικά ταμεία και άλλοι φορείς είναι υποχρεωμένοι να εκδώσουν και να αποστείλουν στους ασφαλισμένους τους εκτός από τις συνήθεις βεβαιώσεις που λαμβάνουν κάθε έτος και βεβαιώσεις για κάθε είδους παροχές σε χρήμα και επιδόματα - βοηθήματα που τυχόν έχουν λάβει οι ασφαλισμένοι εντός του 2012. Παράλληλα, οι τράπεζες έχουν λάβει οδηγίες να εκδώσουν ειδικές βεβαιώσεις με τους τόκους καταθέσεων για κάθε δικαιούχο ή συνδικαιούχο τραπεζικού λογαριασμού με δικαίωμα υπογραφής.

Ειδικότερα σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες της Εφορίας, στον κωδικό 659-660 θα αναγραφούν τα χρηματικά ποσά ή τα πραγματικά έσοδα που αποκτήθηκαν το 2012, τα οποία απαλλάσσονται από τον φόρο (εισόδημα από πράξεις REPOS, αναπηρικές συντάξεις, συντάξεις αλλοδαπής προέλευσης που φορολογούνται μόνο στην αλλοδαπή, σύνταξη και επιδόματα πολύτεκνης μητέρας, κέρδη από πώληση μετοχών εισηγμένων στο ΧΑΑ και μη εισηγμένων στο ΧΑΑ, ειδικά επιδόματα επικίνδυνης εργασίας, μερίσματα ημεδαπών και αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών που απαλλάσσονται από τον φόρο κ.λπ.). Στον ίδιο κωδικό θα αναγραφούν τα χρηματικά ποσά ή τα έσοδα που αποκτήθηκαν το 2012, τα οποία φορολογούνται με ειδικό τρόπο (π.χ. τόκοι καταθέσεων τραπεζών ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης, τόκοι έντοκων γραμματίων του Δημοσίου, τόκοι ομολόγων του Δημοσίου, τόκοι από ομολογίες που εκδίδονται από εταιρείες ή επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Ελλάδα, τόκοι ομολογιακών δανείων που εκδίδονται στην αλλοδαπή, αμοιβές και μισθοί μελών ΔΣ ανώνυμης εταιρείας που έγινε παρακράτηση φόρου 35%, μερίσματα ημεδαπών ΑΕ, κέρδη που διανέμουν ημεδαπές ΕΠΕ και συνεταιρισμοί κ.λπ.), όπως αυτά προκύπτουν μετά την αφαίρεση του φόρου εισοδήματος που τα βαρύνει, καθώς και τα μερίσματα από αλλοδαπές ανώνυμες εταιρείες, αλλοδαπές ΕΠΕ κ.λπ. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που οι τόκοι καταθέσεων αλλοδαπής προέλευσης καθώς και τα μερίσματα αλλοδαπής προέλευσης παραμένουν στην αλλοδαπή ο δικαιούχος πρέπει να αποδίδει ο ίδιος το φόρο 10% εφάπαξ με την υποβολή δήλωσης στη ΔΟΥ στην οποία υπάγεται.

Προσοχή: Τα ποσά των επιδοτήσεων ή αποζημιώσεων επί της γεωργικής παραγωγής σε περιπτώσεις προσδιορισμού του γεωργικού εισοδήματος με την αντικειμενική μέθοδο δεν θα αναγράφονται στους κωδικούς αυτούς γιατί από τη χρήση 2011 και μετά δεν λαμβάνονται υπόψη για τον περιορισμό των τεκμηρίων. Θα αναγράφονται όμως στους κωδικούς 995-996 προκειμένου να υπολογιστεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Για την επιβολή της εισφοράς λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου ή σχολάζουσας κληρονομιάς.

Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω οργανισμό, εφόσον κατά τον χρόνο της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα. Παράλληλα, εξαιρείται το εξωιδρυματικό επίδομα που λαμβάνουν άτομα με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, οι αποζημιώσεις απόλυσης, τα εφάπαξ ταμείου πρόνοιας και άλλων ασφαλιστικών οργανισμών.

(ΒΗΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 14/04/2013 – ΝΤΙΝΟΣ ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ)
.............................................................................................
                          ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 1 
 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΣΥΝΤΆΞΙΜΩΝ ΑΠΟΔΟΧΏΝ  2013

ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΊΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΤΆΞΙΜΕΣ ΑΠΟΔΟΧΈΣ ΣΤΟ:



ΣΤΟ SITE ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ  
Α. ΣΥΝΤΆΞΙΜΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΑΠΟ ΓΛΚ 
Β. ΜΕΡΙΣΜΑ  ΜΤΑ& ΕΚΟΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου