Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Βρέθηκε κάσκα πεσόντα αεροπόρου μετά από 44 χρόνια

- Τα συντρίμμια κατέληξαν σε στάνες! (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)


Χρειάστηκε να περάσουν 44 χρόνια, για να έρθει ξανά στο φως αυτή η υπόθεση, τυχαία, χάρη σε έναν κάτοικο της περιοχής και του παραρτήματος Ηρακλείου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας, που ευαισθητοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή. Χρειάστηκε να περάσουν 44 χρόνια, για να έρθει ξανά στο φως αυτή η υπόθεση, τυχαία, χάρη σε έναν κάτοικο της περιοχής και του παραρτήματος Ηρακλείου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας, που ευαισθητοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Λαμπράκης

30 Ιανουαρίου 1969... Δυο Βομβαρδιστικά αεροσκάφη F-84F Thundestreak της 340 Μοίρας Διώξεως / Βομβαρδισμού απογειώνονται από την 115 Πτέρυγα Μάχης των Χανίων, για την εκτέλεση εκπαιδευτικής αποστολής.
Πετούν πάνω από το οροπέδιο Λασιθίου, μέσα σε έντονες καιρικές συνθήκες και ομίχλη... Η ρεαλιστική εκπαίδευση των Ελλήνων ιπταμένων και η άσκηση προσβολής στόχων εδάφους καταλήγει σε τραγωδία καθώς τα δύο αεροπλάνα συντρίβονται στο όρος Δίκτη, μέσα σε μια απόκρημνη χαράδρα.
Οι δύο χειριστές, ο υποσμηναγός Κωνσταντίνος Νικολακόπουλος και ο ανθυποσμηναγός Αντώνιος Πιπεράκης βρίσκουν ακαριαίο θάνατο...
Τα αεροσκάφη διαλύονται, ενώ κλιμάκιο της αεροπορίας που έφτασε στο σημείο αργότερα, περισυλλέγει τους σωρούς των δύο ιπταμένων. Ο Νικολακόπουλος, με καταγωγή από την Πάτρα, και ο Πιπεράκης, με καταγωγή τα Ακούμια Ρεθύμνου, πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος...

20oropedio

Χρειάστηκε να περάσουν 44 χρόνια, για να έρθει ξανά στο φως αυτή η υπόθεση, τυχαία, χάρη σε έναν κάτοικο της περιοχής και του παραρτήματος Ηρακλείου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας, που ευαισθητοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή.
Το Νοέμβριο του περασμένου χρόνου, στα γραφεία της Ένωσης στο Ηράκλειο ένας κάτοικος του Οροπεδίου πέρασε το κατώφλι έχοντας μαζί του ένα μοναδικό όσο και ανεκτίμητο κειμήλιο. Την κάσκα ενός εκ των δύο χειριστών, την οποία βρήκε τυχαία στην χαράδρα! 44 χρόνια μετά το δυστύχημα, το εύρημα αυτό στάθηκε ικανό να κινητοποιήσει τους απόστρατους αλλά και την δημοτική αρχή της περιοχής.

16oropedio

17oropedio

15oropedio

Τιμούν τη μνήμη τους
Με απόφασή του, το ΔΣ της ΕΑΑΑ Ηρακλείου, αποφάσισε να τιμήσει τη μνήμη των δύο αεροπόρων, ενώ σε συνεργασία με τον δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου κ. Γιώργο Μηλιαρά, αποφασίστηκε η τοποθέτηση επιτύμβιας πλάκας στο Ηρώο του χωριού Καμινάκι, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο πτώσης των αεροσκαφών.
Η εκδήλωση, όπως αναφέρει στο prismanews.gr o πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας κ. Μανόλης Φρουδάκης, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013, στον συγκεκριμένο χώρο.

14oropedio

Μόλις μας έφερε ο άνθρωπος αυτός την κάσκα του ενός χειριστή, κινητοποιηθήκαμε άμεσα και σε συνεργασία με τον δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου θα τιμήσουμε τη μνήμη των δύο αεροπόρων, 44 χρόνια μετά την θυσία τους. Είναι ιδιαίτερη η τιμή και η συγκίνησή μας που μετά από τόσα χρόνια βρέθηκαν και τα συντρίμμια των αεροσκαφών, καθώς το σημείο είναι ιδιαίτερα δύσβατο, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φρουδάκης.
Στην εκδήλωση, η Ένωση Αποστράτων έχει προσκαλέσει και τους συγγενείς των δύο αεροπόρων, σχεδόν μισό αιώνα μετά την θυσία των δύο αξιωματικών της πολεμικής μας αεροπορίας.

Τα συντρίμμια κατέληξαν περίφραξη και στέγες στα μιτάτα!

Κατά τη διάρκεια της έρευνας που πραγματοποίησε η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ηρακλείου για τις συνθήκες του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή σε δύο αεροπόρους τον Γενάρη του 1969, προέκυψε ακόμα ένα θλιβερό στοιχείο. Τα συντρίμμια των αεροσκαφών, οι πτέρυγες και άλλα τμήματα από τις ατράκτους των F-84F χρησιμοποιούνται από βοσκούς της περιοχής ως στέγες και φράκτες στα κοτέτσια και στα μιτάτα τους! Προφανώς και οι ίδιοι αν γνώριζαν ότι αποτελούν μέρος της θυσίας δύο νέων ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους προστατεύοντας την πατρίδα μας, να τους επιφύλασσαν καλύτερη τύχη.

1oropedio

2oropedio

3oropedio

4oropedio

Είναι θλιβερό πραγματικά το θέαμα των τμημάτων των αεροσκαφών αυτών ανάμεσα σε πρόβατα και άλλα οικόσιτα ζώα, ενώ διακρίνονται χαρακτηριστικά τα ελληνικά εθνόσημα αλλά και οι αριθμοί τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι για ... στέγη Παράλληλα, σε ολόκληρη την περιοχή βρίσκονται διάσπαρτα τα κομμάτια των δύο αεροσκαφών μέσα στα οποία έχασαν τη ζωή τους οι δύο αξιωματικοί της ΠΑ.

5oropedio

6oropedio

7oropedio

8oropedio

Θεωρούμε επιτακτική την άμεση περισυλλογή των συντριμμιών, από το σημείο της τραγωδίας και της μεταφοράς τους είτε στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας στο Τατόι, είτε στην Μονάδα από την οποία επιχειρούσαν, την 115 Πτέρυγα Μάχης των Χανίων. Όσο παραμένουν στο σημείο (το δύσβατο της περιοχής δε νομίζουμε ότι μπορεί να αποτελέσει σοβαρή δικαιολογία) η μνήμη των δύο παλικαριών θα εξακολουθήσει να προσβάλλεται...

9oropedio

10oropedio

11oropedio

12oropedio

13oropedio

Τα βιογραφικά
Κωνσταντίνος Νικολακόπουλος

18oropedio

Γεννήθηκε το 1940 και μεγάλωσε στο Καθολικό Αιγιαλείας Αχαΐας.
Γιός Ιερέα, τρίτο παιδί πολύτεκνης αγροτικής οικογένειας. Ο μεγαλύτερος αδερφός του Σπήλιος, υπήρξε επίσης αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας.Εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας το Σεπτέμβριο του 1960 και αποφοίτησε το Σεπτέμβριο του 1963 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1969, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσεως, λόγω προσκρούσεως του αεροσκάφους του F-84F στην κορυφή του όρους Δίκτη του νομού Λασιθίου Κρήτης.
Υπηρετούσε στην 115 Πτέρυγα Μάχης (Σούδα).

Αντώνιος Πιπεράκης

19oropedio

Γεννήθηκε το 1945 στα Ακούμια Ρεθύμνης.
Εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας το Σεπτέμβριο του 1964 και αποφοίτησε το Σεπτέμβριο του 1967 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1969, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσεως, λόγω προσκρούσεως του αεροσκάφους του F-84F στην κορυφή του όρους Δίκτη του νομού Λασιθίου Κρήτης.
Υπηρετούσε στην 115 Πτέρυγα Μάχης (Σούδα).

1 σχόλιο:

  1. Δυστυχώς, παρόμοια (διπλά) ατυχήματα έχουν καταγραφεί στην ιστορία της Πολεμικής μας Αεροπορίας και πριν από το 1969, κατά την περίοδο του εκσυγχρονισμού της. Ήταν το αιματηρό τίμημα για τη μετάβαση από τα ελικοφόρα α/φη στα αεριωθούμενα:
    1958: Ρέππας Γεώργιος/Παυλόπουλος Παναγιώτης,στην Πελοπόννησο.
    1959:Δρυστίλας Αθανάσιος/Παπαιωάννου Ιωάννης,λίγο έξω από τη Θήβα
    Αιωνία η μνήμη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή